Saturday, March 10, 2018

Hasil scan 35weeks 3days

Assalamualaikum...Haritu ada story yg kata nak jumpa bidan dari sekinchan untuk betulkan kedudukan baby aku yg songsang..ok masa pergi tu sampai rumah parents ipar aku dlm kul4 lebih..after solat asar mcm biasa la org hidang mcm² dgn air..aku pun as tetamu xkan nak tolak kan so makan la sikit n agak banyak minum air sbb haus haus gila..cuaca mmg panas betul masa tu.. lepas makan tunggu adik ipar ak sesiap then pergi umah mak bidan tu..sampai sana dia baru nak solat asar dan minta nama penuh aku sbb dia nak buatkan air atas nama aku..beberapa minit lepas tu dia suruh aku masuk bilik dan aku ditemani adik ipar dlm bilik tu.. nervous gak masa tu..dia suruh aku baring dan dia sapu air yg dia baca tadi tu sambil goyang² kan sikit perut aku..mmg xde sakit apa pun masa dia buat tu sbb dia xurut pun...lepastu dia ambil mangkuk yg dalamnya ada beras dia buat pusingan ikut lawan arah jam atas perut aku..kebanyakan bidan yg betul bidan mmg akan akan guna kaedah ni..lepas tu dia sambung lagi goyang² kan perut aku..mmg ak dpt rasa baby aku ni bergerak..tp malangnya disebabkan baby aku tidur dan tak aktif untuk bantu bergerak mmg agak lambat lah dia berpusing..kemudian makcik tu ckp "kamu baru lepas makan ye?" "Makcik xboleh tolak lebih dari ni sebab tersangkut kt atas ni sbb perut kamu dah penuh" aku pun ckp " La yeke...xleh makan ke..saya xtau..kalo tau mmg saya xmakan minum tadi" sedih lak usaha yg nak dibuat xberjaya..tapi makcik tu tetap usaha last baby bergerak gak sikit dari betul² kepalanya kat atas dapat la senget ke belah kiri sikit..kaki baby pun dah tak tersangkut kat bawah lagi..masa makcik tu buat mmg rasa baby tu bergerak walaupun tanpa membuat urutan atau tolak mcm doctor yg buat ECV tu..
     Tiba hari aku checkup kt HUKM masa tu 35weeks 3 day, masa scan tengok baby duduk dalam keadaan melintang pula..tapi aku agak lega lah sebab kepala dia bukan kat atas lagi.. maksudnya dia dah boleh berpusing balik..masa tu agak bersyukur gak lah dan aku pun terus berdoa agar 36weeks nanti kepalanya berada dibawah..

No comments:

Post a Comment